Nekad nak menguasai Bahasa Korea !

by 5:22:00 PM 2 comments
Photobucket
Hye, selamat petang !
Having a nice tea break, y'all?

Adakah tajuk aku ni menangkap segenap perhatian oleh peminat-peminat K-pop yang berangan nak jumpe lelaki-lelaki comel / gadis-gadis cute melompat-lompat di atas pentas?
 Terima kasih sebab membacanya sebab sebahagian yang nak berbunga-bunga nak baca entri ni serta-merta klik pangkah kat page aku ni sebab entri ni ntah pape je~
"Sila terasa"
 
korea,k-pop,bahasa korea, hangkuk, korean, culture of korea, budaya orang korea, masyarakat korea,super junior,MBLAQ,2NE1,Bigbang,Jang Geun Suk,Running Man,KBS World,SBS,YG Entertainment,JYP Entertainment,Cube Entertainment
Provide by Google.com.my

Korea?
Negara yang menjadi idaman y'all yang berangan nak jumpe lelaki-lelaki comel / gadis-gadis cute melompat-lompat di atas pentas. Betul tak?
And y'all jugak nak rasa hidup kat negara 4 musim & memahami culture masyarakat Korea kat sana. Betul tak?
Oh, aku pon macam y'all gak! ("Berangan nak jumpe lelaki-lelaki comel / gadis-gadis cute melompat-lompat di atas pentas" tu tak termasuk, this obsession make me silly because i admire em for nothing *belajar dari kesilapan dulu*)~

korea
Provide by Google.com.my
Negara Korea merupakan salah satu destinasi pelancongan yang menjadi idaman aku.
Minat nak pergi Korea ni semakin menjadi-jadi memandangkan one of my cousins now study at Japan, opposite to Korea.

"Hey you, heboh sangat nak pergi tempah aje la tiket"
 "Nape ? Nak sponsor ?"

Tak berkemampuan nak pergi? So, bile lagi nak pergi?
Jangan biarkan angan-anganku ditiup angin dan berlalu pergi.

fly to seoul
Provide by Google.com.my

Jadi, kalau ade rezeki aku nak study kat Korea!
That's one chance i'll make it true. By the permission of Allah.
Nak banggakan my mom & dad serta seluruh keluarga macam my cousin tu buat.

hangul
Provide by Google.com.my

Dengan itu, aku pon nekad nak menguasai Bahasa Korea (Hangul) as fourth language after BM, BI & BA.
Dengan adanya hadiah kamus Besta yang dapat tahun lepas, aku mengodek-godek application Bahasa Korea yang ade dalam tu.
Setakat hari ni, cuma semua vokal & konsonan Hangul aku dah ingat dan beberapa simple conversation yang lain.
Aku tak ade kelas formal dan tak masuk mana-mana private class untuk belajar Hangul.
Aku cuma manfaatkan penggunaan wifi & TV sahaja.
Surfing Youtube to learn Hangul & watching KBS World to memorize any daily conversations made by Korean celebrities.

"Sapa kata tengok TV tak bagus?"

Photobucket
Astro Channel 391
  Aku pon ade merekodkan apa yang aku belajar kat buku latihan sekolah. Geheeee..

tulisan


Kecik sgt LOL~

Semoga atas semangat & nekad ini, Allah mengatur masa depan aku kelak ke arah yang lebih berjaya di dunia & akhirat.
 Aaamin.

~Thanks~

Photobucket

Eldania Shukor

Author

21 years old. A software engineering student at National University of Malaysia. A former student in Foundation of Science at UiTM Puncak Alam.