Study Sambil Baring

by 1:51:00 AM 1 comments

Photobucket
Hye, selamat malam warga siber!
 Malam ni aku nk citer sikit pasal "Study Sambil Baring" ~

Baring di atas katil sambil baca buku then tak sampai satu huruf dah terlelap?
Tak aku tak cakap pon nak citer pasal common thing ni~
Everyone does it, right? *Me too*

Aku nak cakap pasal TutorTV.
Y'all tau tak pasal TutorTV ni? Kalau tak tahu tu means y'all hidup zaman lain kot or tak pernah langsung nak memanfaatkan perkembangan teknologi ni~

TutorTV,astro 
Provide by Google.com.my

Saluran interaktif ni memberi kemudahan kpd pelajar yang amik UPSR , PMR & SPM sebagai satu cara belajar yang terkini.
Hari ni macam-macam manusia buat untuk kemudahan orang lain.
We should appreciate what they do to us.
Macam entri aku yang lepas, belajar Bahasa Korea melalui Youtube. Yeah, Youtube jugak dikenali sebagai medium pembelajaran untuk aku. Aku ade jugak searching pasal Add Math.

Youtube 
Provide by Google.com.my

Aku sebagai SPM's candidate ni memilih untuk memanfaatkan saluran ni pada waktu lapang.
Aku dengan kepadatan schedule dari pagi sampai petang kat sekolah. Dari P&P sambung pulak Extra Class till 5.30 PM or futher.
Dan sampai rumah pukul 6.00 PM .. jalan kaki.
Mesti nak rehatkan lepas tu sebab malam pulak nak buat homework till 10.00 PM then tidur. After that, pukul 3.00 AM nak bangun untuk study or else.

Photobucket 
Provide from My Own Source.

Jadi waktu rehat lepas balik dari sekolah tu, aku akan manfaatkan TutorTV sambil bersandar di kerusi.
Kadang-kadang aku baring.
Or kadang-kadang sambil makan.
Mungkin tak 100% aku dapat sebab hanya mendengar saja tetapi topik-topik dia buat aku recall balik apa yang aku dah belajar.
Besides, aku cerita balik kat diri aku ape yang aku dah belajar tadi. 

Books
Provide from My Own Source. 

TutorTV ni bagus untuk sesiapa saja yang suka tengok TV dan malas baca buku. (Macam aku heee)
Mungkin time cucu cicit kita nanti, buku dah tade kot. Selamat la kayu-kayu di negara kita ye.
Kesimpulannya, belajar bukan saja di dalam kelas.
 Sekian, terima kasih.

Photobucket

Eldania Shukor

Author

21 years old. A software engineering student at National University of Malaysia. A former student in Foundation of Science at UiTM Puncak Alam.

1 comments:

Cikpijaaa said...

WAhhh~ sangat bagus la tutortv nie :)